Artikel / Konserter / Recensioner

Natali Felicia i Eric Ericsonhallen på Stockholm Music & Arts


Foto: Annika Berglund

Med singeln Used To Be fångade Natali Felicia snabbt musiksveriges uppmärksamhet. Det är också det enda som finns att lyssna på i studioversion än så länge från den 20-åriga svenskan. Live bjöd hon på osläppt eget material och charmigt osäkert mellansnack.

Used To Be inleder spelningen, och då hade hon på tre minuter avverkat all tillgänglig igenkänningsfaktor. Nu var det kvalitén på de nya låtarna som skulle behålla den sittande publikens intresse. Tyvärr blir det varken tillräckligt bra eller gripande för att klara av den ändå ganska svåra uppgiften.

Bombastiska pukor som ekar under det höga taket, en välkontrollerad, både spröd och kraftfull röst och poppiga gitarrkomp. En kombination som inte känns speciellt fräscht eller intressant. Flera av låtarna är bara en Calvin Harris-Remix ifrån att hamna på RixFMs A-lista, vilket inte alltid är något positivt.

Trots att det är fyra personer på scen skiner playbacken ofta igenom på ett sätt som känns oproffsigt och ovärdigt de skickliga musikerna de vid olika tillfällen under spelningen faktiskt bevisar att de är. En akustisk gitarr hamnar helt plötsligt längst fram i ljudbilden, utan att en sådan någonsin äntrat scenen.

Om Natali Felicia vill nå längre än reklamkanalerna måste hon hitta ett betydligt mer eget uttryck, vilket inte borde vara så svårt med den röstkapacitet och utrålning hon redan bestitter.

Betyg: 3/7

Advertisements

Kommentera

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s